En helt vanlig smärta för mig

en fredagkväll, Idol på högsta volym och färsk lax framför mig med rotfrukter och riven morot med mamma.
Tar några nävar morot rätt in i käften och kan plötsligt inte svälja. En fruktansvärd smärta som sprider sig från halsen ner och ut över heka bröstkorgen och bak i ryggen. Jag kan jag inte andas när smärtan kommer. Det känns som en stor klump och far och flyger upp och ner i halsen på mig. Jag får lust att gråta och sväljer ner allergitabletter tillsammans med det mousserande vita vinet som tillbehör till fisken. Kan inte sitta rakt, viker mig dubbelt varje gång smärtan öppenbarar sig.

Detta mina vänner kallas, en allergireaktion. På morot? Ja, tydligen kan man vara allergisk mot detta med.
Då lägger vi till det i den redan långa listan på saker jag inte kan äta. Check!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0