mensverk-dagen

Nu sitter jag hemma hos farfar igen med deras laptop i knät framför en krigsfilm. Jag skulle kunna kolla på krigsfilmer varje dag, jag älskar det! Jag vet inte riktigt varför men jag tycker det är faschinerande.
Just nu tittar jag på "Stalingrad".

Om ni inte vet vad som hände där 1943 så kan jag säga som så här att 400.000 tyskar var påväg till Irak och tog en genväg genom Stalingrad. Endast 6000 man återvände. Rena blodbadet. 

Clementin/Kexchoklad är mitt mellanmål just nu, perfekt. 


Stalingrad 1943
 

Stalingrad 1943



Tänk på allt som Hitler gjorde... Fyfan. Hans mamma kan inte var't stolt alltså.... om Hitler skulle var't min unge skulle jag gett Adolf utegångsförbud!



Snart kommer bilder från min julafton. puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0